середу, 25 жовтня 2017 р.

Робота над орфограмами з української мови в 4 класі



2016-2017


Аеродром, аеропорт,будь ласка, ввечері (увечері), вдень (удень), взимку, вісімдесяти, влітку, восени, вперед (уперед), вранці (уранці), всередині (усередині), вчора (учора), гардероб, гектар, до побачення, держава, дисципліна, звечора, ззаду, інженер, кілометр, ліворуч, механік, мізинець, мільйон, милосердний, навесні, назад, напам’ять, ноутбук,океан, попереду, посередині, праворуч, п’ятдесят, п’ятдесяти, п’ятсот, сигнал, сімдесяти, спільнота, спочатку, телеграма, телефон, температура, тепер, терпуг, тонна, трамвай, тролейбус, футбол, футболіст, чернетка, шеренга, шістнадцять, шістдесят, шістдесяти, шістсот, щогодини, щоденно, щогодини, щомісяця, щотижня, юннат.
Аеродром Синонім: літовище
До витоків слова. Аеродром слово, складається з грецьких коренів aero- «повітря, повітряний» і drom- «ділянка».
Виконай завдання:
1. Зроби звуко-буквений аналіз слова
2. Знайди зайве: а.родром, а.р.дромний, а.р.план.
3. Утвори словосполучення зі словом аеродром (великий, новий, військовий)
4. Склади речення (На аеродромі приземлився військовий літак).
Аеропорт
Виконай завдання:
1. Зроби звуко-буквений аналіз слова
2. Прочитай тлумачення слова у словнику (Аеродром, обладнаний усім необхідним, для забезпечення регулярних польотів транспортної авіації)
3. Склади речення з цим словом.
4. Введи дане слово в речення, поставивши його у правильній формі
Автобус під’їхав до …
Літак приземлився в …Бориспіль.
Легковий автомобіль зупинився біля ….
Будь ласка
Синоніми. Будьте ласкаві, будь ласкавий (люб’язний, милостивий), будь другом, під час запрошення (ласкаво просимо)
Виконай завдання:
1. Зроби звуко-буквений аналіз слова
2. Пригадай «чарівне» слово
• Звертаючись із проханням, вживай …
• Вдячність висловлюй словом … .
• Вибачаючись, говори … .
3.Словосполучення. Запиши, принеси, допоможи, намалюй, прочитай +
будь ласка
4.Поясни прислів’я. Будь ласка не кланяється, а спасибі спини не гне.
5. Гра «Хто знає більше чарівних слів»
У вихованих людей завжди на вустах: …, …, …, … .
6.Слова «на відпочинку» (продовжіть рядок)
… Це «простіть», «пробачте», «…», «… …».
Ці слова, як в казці паличка чарівна,
Змінять все навколо.
А у мене в серці зацвіте весна.

Ввечері , увечері ( у вечірній час)
Виконай завдання:
1. Зроби звуко-буквений аналіз слова
2. Утвори слова-родичі
Що + веч +ора, еряти, ірній, ірка, оріє, еря,ір.
Познач у словах корінь.
3.Віднови вірш
Сім'я вечеря коло хати,
в… зіронька встає.
Дочка … подає,
А мати хоче научати,
Так … не дає. (Т.Шевченко)
4.Запиши каліграфічно

5. Доповни загадку словами
(Коли?) … ходить на чотирьох,
(коли?) … на двох,
(коли?) … на трьох. (ввечері, зранку, вдень)

Вдень , удень (у денний час)
Виконай завдання:
1. Зроби звуко-буквений аналіз слова
2. Добери до слова спільнокореневі слова та познач в них корінь.(вдень, деньок,денний, днювати, деньочок)
3. Слова «на відпочинку»
Відгадай загадку.
В… вікно розбивається,
А в… саме вставляється.
4. «Зачаровані » слова
малий і волохатий
Все життя прожив без
від холоду тремтів,
А від страху млів.
5. Каліграфічна вправа
Вдень камінь на сонці дуже нагрівся і був ще гарячий. Росинка тільки доторкнулася до нього, і одразу ж не стало: випарувалася!

Взимку (в зимовий час)
Виконай завдання:
1. Загадка
Сніг на полях, лід на річках,
Хуга гуляє. Коли це буває?
2. «Кучугури» спільнокореневих слів
Коли? (взимку), що? (зима), який? (зимовий), що? (зимівля), що? (озимина), (зимонька), що робити? (зимувати).
3. Слова «загубилися»
Хто … скаче, той … плаче.


4. Що не так?
Влітку біле покривало,
поля й луки покривало.
Сонце випливло зі сходу,
і сніжок розтанув з ходу.
5. Гра «Перетворення»
Заміни іменники спорідненими прислівниками, а прикметники – спорідненими іменниками в орудному відмінку. Додай сполучник а. Склади загадку.
Зима, літо.
Гірський, водяний.
6. Прислів’я, приказки
Хто в червні байдикує, той взимку голодує. Хто в липні спеки боїться, той взимку не має чим нагрітися. Хто влітку скаче, той взимку плаче. Літо пролежиш – взимку до сусідів побіжиш.

7. Зроби звуко-буквений аналіз слова


Влітку (в літній період)
Виконай завдання:
1. Загадка
Сонце пече, липа цвіте,
Вишня поспіває. Коли це буває?
2. Знайди зайве слово.
Літо, літній, літечко, влітку, літувати, літати.
3. Прочитай прислів’я та поясни його. Спиши, підкресли антоніми.
Готуй сани влітку, а віз взимку.
4. Доповни вірш словами.

5. Як же, …, не радіти? В небі - …, в лузі - … .
І … навкруг зелена
так і лащиться до мене.


6. Слова «жартують»
Знайди антоніми
Навесні веселить, влітку холодить,
Восени годує, взимку гріє.
8. Гра «Перетворення»
Заміни іменники спорідненими прислівниками, а дієслова – прикметниками середнього роду. Додай сполучник а. Склади і запиши загадку.
Літо, зима.
Багатіти, бідувати.
7. Приказки, прислів’я.
Що влітку вродить, то взимку пригодиться. Коли влітку дощ рідко буває, тоді у вулику мед прибуває. Влітку і баба сердита на піч.
Влітку один тиждень рік годує.
8. Зроби звуко-буквений аналіз слова

Восени (в осінню пору)
Виконай завдання:
1.Зроби звуко-буквений аналіз слова
2. Каліграфічна вправа (самодиктант, зоровий чи слуховий диктант…)
Восени небо часто вкривається хмарами. Йдуть затяжні дощі. Жовте листя опадає з дерев. Птахи відлітають у теплі краї.
3.Склади загадку «Розсипанка»
мокне, дощ,поля, Голі, земля, поливає. коли, буває? це,
3. Прочитай прислів’я, розділи його на слова і запиши. Поясни значення.
Восенибагачанавесніпрохач.

Вісімдесят, вісімдесяти, вісімдесятьох
Виконай завдання:
1. Ребус
8 10’ и
2. Загадка-жарт
Сорок п’ят і сорок п’ят. Скільки буде?
3. «Математичний іспит»
• Скільки ніжок у 10 восьминогів?
• Скільки ніжок у 10 павуків?
• Порівняй числа: 70 … 80; 80 … 80.

4.Із довідника
Білий ведмідь може витримувати до вісімдесяти градусів морозу.
4. Склади і запиши слова в родовому відмінку.
5 6
+ и

7 8
5. Зроби звуко-буквений аналіз слова

Вперед
Виконай завдання:
1. Зроби звуко-буквений аналіз слова
2. Знайди помилку
Вдень-вночі, зранку-ввечері, вперед-попереду, взимку-влітку.
3. Встанови відповідність
Дивитися вперед • • нікуди.
Ні вперед ні назад • • передбачати майбутнє.
4. «Зачаровані» слова
Ходить вперед-назад,
Він шукає .
Мишки мовчать,
Тільки хвостики стирчать.
5. Через море – океан,
В сильний шторм чи ураган
Впевнено вперед прямує,
А на ньому люд мандрує.
6.Знайдіть у вірші слова, які слід перевіряти за словником.


Вранці (у ранковий час)
Виконай завдання:
1.Зроби звуко-буквений аналіз слова
2. Слова-«сходинки» Прочитай слова і познач у них корінь
рано
ранок
вранці
ранній
раненько
ранковий
вранішній
3.Знайди антоніми

вчора
вранці ввечері
вдень
4.Добери влучно слова
Я роблю зарядку … -
На щоках моїх … .









5. Прочитай народну прикмету і доповни її.
Вранці парить - … ушкварить.
6. Прочитай скоромовку
2 пригнав Прокіп череду.
1 Рано-вранці в середу
4 рябі, чорні та руді.
3.А корови в череді –





А) Доповни речення однорідними членами речення
У серпні цвітуть айстри, …, …, … .
Багато дерев посаджено в парках і … .
Повернулися з вирію граки, …, …, … .
В озері водяться щуки, …, …, … .
Б) Поставити розділові знаки в реченнях.
Біда помучить але й жити научить.
Вовк старіє але не добріє.
Грудень рік кінчає а зиму починає.
В) Дібрати і записати заголовок. Підкреслити однорідні члени речення.
На клумбах полум’яніють червоні троянди, пурпурові й рожеві гладіолуси. Невеличкими купками розкидані різнокольорові айстри, оксамитові чорнобривці. Ніжно похитують голівками білі лілії та малинові флокси.
Г) Замінити виділені слова однорідними членами речення.
Птахи відлітають у теплі краї.
Вже пожовкло листя на деревах.
На уроці діти працюють.



1.1 Розрізнення іменників в давальному і місцевому відмінках

Д.в. називає особу, даю кому? чому?; найчастіше вживається без прийменників
М.в. називає місце на (в) кому на (в) чому?; завжди вживається з прийменниками
А) Подані іменники записати в давальному і місцевому відмінках
 Земля, природа, береза, місто, соняшник, цибуля, очерет, апельсин.
 Суниця, метелик, весло, кошеня, диван, портфель, вишиванка,пісня.
Б) Використай іменники, подані в дужках, у потрібній формі. Визнач їх відмінок.
Прочитати в (книга); в теплій (шапка); написати (подруга); дати (білочка); пастись на (поле); сидіти на (берег);годинник на (рука); черевик на (нога).
В) Визнач відмінок підкреслених іменників.
На річці плавають молоді лебеді. Берізка посміхнулася малому дубку. Моряк присвятив морю своє життя. На лікареві був білосніжний халат. Олегу урочисто вручили цінний подарунок. Осінь подарувала берізці золоті шати.
Г) Списати, ставлячи іменники у потрібному відмінку.
Стоїть лелека на одній (нога) і роздумує, як далі жити. Тішиться він, що село будується, але й журиться, що люди (краса) забувають. Разом із солом’яною (стріха), буває, скинуть на (земля) гніздо.

1.2 Чергування кінцевих приголосних основи в іменниках різного роду в давальному і місцевому відмінках.

А) Постав подані іменники спочатку в давальному відмінку, а потім в місцевому. Підкресли чергування приголосних.
 Рука, тривога, стежка, яблуко, нога, комаха, бджілка,сумка, молоко.
 Книга, гумка, берег, горіх, муха, вухо, думка, барліг, банка, дорога.
Б) Випиши іменники, у яких відбувається чергування приголосних звуків.
Ой, у лузі червона калина похилилася. При березі у затишку прив’язані човни. Зайчик сонячний іскриться на лататті у ріці, на піску і на травичці, і у тебе на лиці.
В) Творчий диктант
Записати іменники і поставити їх у М.в. однини.
- Книга, вільха, дівчинка, дуга,пасіка, комаха, райдуга, фіалка, смерека.
Записати іменники і поставити їх у Д.в. однини.
- Крига, смуга, вишивка, гречка, вільха, стріха, ложка, затока, музика, завірюха, підлога.
Г) Записати відповіді на запитання.
а) Кому мама пише листа? Де лікують хворих?
б) Де хлопці ловили рибу? Кому бабуся дала сіно?
в) До кого їде Наталя? Біля чого зупинилася машина?
Д) Постав іменники, подані в дужках, у потрібній формі. Визнач відмінок.
Прочитати в (книга); пастися у (луг);
в теплій (шапка); сидіти на (берег);
написати (подруга); годинник на (рука);
дати (білочка); черевики на (нога).

1.3 Чергування голосних у коренях іменників жіночого та чоловічого роду в однині

А) Записати диктант. Підкреслити іменники, у яких відбулося чергування голосних звуків.
Листопад
Листопад – старший син Осені. Чомусь він похмурий і сумний. Може, від того, що робити в цю пору року нічого? Блукає старий Листопад без радості, веселості та бадьорості полями, луками, аж поки не дійде лісу.
Вироби з глини
Свої вироби з глини народні майстри прикрашають гарним орнаментом. Є в цьому орнаменті багато шишечок хмелю, ягід глоду, калини, зірок, сонечок, лебедів. На тарілках, глечиках малюють вони півників, рибок, коней, рогатих волів.
Б) Поставити подані іменники в родовому відмінку однини. З однією парою слів скласти і записати речення.
Кіт. Гусінь. Міль. Юність. Радість.
Повінь. Поміч. Річ. Сіль. Чемність.
В) Постав іменники, подані в дужках, у потрібній формі. Визнач відмінок.
Посадили (березка); блакитного (колір);
осіннього (вечір); багато (слова);
нового (рік); темної (ніч).

1.4 Правопис закінчень іменників жіночого та чоловічого роду в родовому відмінку однини

А) Випиши іменники жіночого роду в родовому відмінку однини. Виділи закінчення.
Перед дощем квіти мальви, гвоздики, козельця, фіалки, білої лілії закриваються. Блищить листя ліщини – на дощ. З’явилися крапельки на листях верби, осокора, каштана, канни – буде дощ. Крім заячої капусти (кислиці) на ніч залишаються відкритими – вранці буде дощ.
Б) Користуючись орфографічним словником, постав подані іменники у родовому відмінку
Акробат, алфавіт, ананас, багаж, байкар, балет, велосипед, виноград, гурток, гарнір, ґрунт.
В) Виправ помилки
Немає дарунку, чистого двора, готуємося до диктанта, дивиться з екрану, приїхати з Харкову, шукати затишку.

1.5 Правопис закінчень іменників чоловічого і жіночого роду в орудному відмінку однини
А) Спиши, ставлячи іменники, що в дужках, в орудному відмінку однини.
Квіти кульбаба стулюються перед (негода). Комарі літають (рій) – бути гарній днині. Перед (дощ) плачуть каштани і осокори. День починається (туман) – потепліє.
Б) Прочитай речення. Спиши, дописуючи замість крапок потрібні закінчення іменників в орудному відмінку.
Осінньою пожеж… палають гори.
Пахне земл… від хлібороба.
Вітер з га… розмовляє, шепче з осок… .
Пливе човен по Дунаю один за вод… .
В) Постав іменники в орудному відмінку однини.
Задача, бабуся, площа, столяр, груша, лілія, межа, день, їжа,дідусь.
Дощ, земля, миша, вежа, праця, токар, тиша, лікар, зозуля, батько.
Г) Записати відповіді на запитання. Визначити відмінок іменників
Чим ловлять рибу? Де ростуть гриби? Над чим схилилася верба? Чим пахне хліб? Над чим літає бджола? Чим пригостила бабуся онука?
Д) З поданих слів склади словосполучення, поставивши іменники в орудному відмінку однини.
Сидіти, груша, під; милуватися, лілія;
стояти, хата, під; спостерігати, за, тварина;
товаришувати, Галя, з; думати, задача, над.
Е) Випиши іменники чоловічого роду з основою на –р, постав їх у О.в. однини.

Учитель, лікар чи геолог,
письменник, слюсар чи кресляр –
всі називають головною
одну професію – школяр!
Лаком і фарбою пахне маляр,
глиною – муляр, замазкою – скляр.
1.6 Правопис закінчень іменників у множині

А) Запиши словосполучення, поставивши іменники в родовому відмінку множини. З одним словосполученням склади і запиши речення.

Багато (вишня);
кілька (прізвище);
немає (знання);
багато (соловей);
кілька (вікно);
чимало (заповідь);
багато (озеро);
не чув (розповідь);
побачили (суддя);
п’ять (століття).

Б) Постав іменники, що в дужках, у потрібному відмінку. Визнач закінчення, назви відмінок іменників у множині. Добери і запиши заголовок.
У теплій прозорій (вода), оточеній зеленими (листки), купалася прекрасна квітка. Чисті, білі (пелюстка), ніжна, золота серединка – все аж світилося (врода). Від тієї (краса) й саме плесо (річка) здавалося казковим, таємничим.
В) Постав іменники в орудному відмінку множини. Склади речення з вибраними словосполученнями. Підкресліть у ньому головні та другорядні члени речення.
За високими (гора);
за глибокими (море);
чудовими (килим);
рідними (край).
Г) Поставити у відповідну форму і визначити відмінок іменників у словосполученнях:

Говорити з (гордість);
думати над (задача);
відпочивати на (річка);
вкрилася (зелень);

працювати з (любов);
летіти над (круча);
прочитав багато (книга);
за синіми (море).





2.1 Повторення вивченого про прикметник як частину мови

А) Спиши текст, вставляючи пропущені букви замість крапок. Підкресли прикметники, вжиті в переносному значенні
Білокоса чарівниця з.ма примчала на білому коні у сади і парки. Торкнулася чарівною паличкою в.рхівок д.рев. І заіскрилися на ній кр.шталеві шати. Срібні м.режані намітки, білі пишні платтячка. На з.млі іскриться гаптований кил.м. у в.сокому холодному небі повільно пл..вуть хмари, ніби в.ликі білі кораблі.
Б) Прочитай прислів’я. як ти розумієш їх зміст? Випиши прикметники-антоніми разом з іменниками, до яких вони відносяться. Визнач їх рід та число.
Не бійся розумного ворога, а бійся дурного приятеля.
З маленького насіннячка виростає велике дерево.
З поганої трави не буде доброго сіна.
З малої іскри великий вогонь буває.
Краще добра стежка, ніж поганий шлях.
В) Склади текст з деформованих речень. Добери до нього заголовок. Підкресли прикметники, визнач їх рід і число.
дівчата, дуже, українські, жінки, і, вишивати, любили, рушники;
вважали, священними, рушники, вишиті;
квадрати, зображувані, сонце, символізували, землю, рослини, рідну; вишитим, поклонялися, предки, рушникам, наші.

2.2 Відмінювання прикметників

А) Прочитай текст. Слова, що в дужках, постав у потрібному числі, роді, відмінку. Запиши текст і добери до нього заголовок.
Мальовничі села на (квітуча) Полтавщині. Кожна хата в кожному селі визирає з (рясний, яблуневий, вишневий) цвіту. Але ви минаєте (мальовничий) село і зразу за ним знову ж милуєтеся (квітуча) яблунею, заглядаєтеся на (біленька) вишню, принюхуєтеся до (пахуча) сливи. То красується (фруктове) сад.
А далі розкинулось (широкий) поле. Воно також виграє (барвистий) цвітом. І хочеться подякувати (полтавська) землі за (чарівна) красу та вроду, за (щедре) врожай.
Б) Запиши словосполучення, поставивши прикметники у відповідних відмінках. Виділи закінчення, познач відмінок.
У (синій) небі, у (порожній) коридорі, у (домашній) завданні, в (останній) ряді, (осінній) ранку, (художній) фільму, (літній) вечора, (ранній) осінню.
В) Запиши прикметники у родовому і давальному відмінках. Склади речення із однією парою слів.
Н.в. Р.в. Д.в.
Щасливий - …, … .
Сусідній - …, … .
М’який - …, … .
Бадьорий - …, … .
Веселий - …, … .
Солом’яний - …, … .
Г) Постав і запиши словосполучення ту родовому і знахідному відмінках. З окремими із них склади два речення.
Н.в. Р.в. З.в.
Велика рідня - …, … .
Вечірня зірка - …, … .
Обідня перерва - …, … .
Рання зоря - …, … .
Літня пора - …, … .
Д) Постав прикметники в орудному відмінку.
Добрий -…, пізній - …, хатнє - …, червоне - …, синій - …, дорожня - …, крайній - …, дружнє - …, міцний - …, осіннє - … .
Незабутнє - …, чудовий - …, правдивий - …, братній - …,весняне - …, всесвітній - …, чисте - …, прозоре - …, літній - …, добра - … .

2.3 Вимова і правопис прикметників із суфіксами –ськ-, -зьк-, -цьк-.

А) Прочитай текст. Запиши, вставляючи суфікси –ськ-, -зьк-, -цьк-.
У вій…овій музиці україн…их козаків була поширена деревяна труба, що звалася сурмою, або коза…ою трубою. Це був сигнальний інструмент війська Запорі..ого.
Б) Встав суфікси –ськ-, -зьк-, -цьк-.

Коваль…ий
Лікар…ий
Селян…ий
Батьків…ий
Вчитель…ий
Богатир…ий
Люд…ий
Грузин…ий
Тваринни…ий
Чума…ий

Запорі…ий Тернопіль…ий
В) Від іменників утвори прикметники із суфіксами ськ-, -зьк-, -цьк-. Склади з ними словосполучення.
Київ, Тернопіль, Україна, козак, Львів, Полісся, Харків, Новомосковськ, Губиниха.
2.4. Вживання знака м’якшення перед закінченням прикметників
А) Допиши закінчення у прикметниках
У синь… небі рань… весною
осінь… ранку житнь… хліба
в сусідн… селі до давнь… друга
літнь… ранку у порожнь… глечику
в солом’ян… капелюсі під осінн… листям.
Б) Поставити прикметники у родовому відмінку однини.
Ранній, вечірній, осінній, домашній, синій, художній, літній, житній, мелодійний.
В) Поставити прикметники у потрібному роді, числі, відмінку.
По (синій) небу пливли сірі хмари. (Ранній) порою защебетав соловейко. З (ранній) весни до (пізній) осені коло хати цвітуть запашні, барвисті квіти.





3.1 Словниковий диктант
А) Одинадцять, чотирнадцять, дев’ять, шістнадцять, п’ятдесят, дев’яносто, вісімдесят, тисяча дев’ятсот дев’яносто п’ятий.
П’ять, десять, двадцять, тридцять, шістнадцять, шістсот, мільйон, мільярд, п’ятдесят, шістдесят.
Б) 60,16, 12, 5, 9, 10, 90, 11, 20, 600.
В) Заміни числівники, що відповідають на питання скільки? Числівниками, що відповідають на питання котрий?
Три - …, п’ять - …, сім - …, дев’ять - …, двадцять - …, сорок - …, одинадцять - …, шістдесят - … ,сто - …, п’ятдесят -…, дев’яносто - …, сімдесят - … .
Г) Поєднай кожен числівник з одним із поданих іменників Утворені словосполучення запиши.
Шість, два, п’ятсот, шістнадцять, вісімдесят, шістсот;
Кілометр, стіл,учень, кілограм, зошит, підручник.
Д) Поєднай числівники з іменниками. Запиши утворені словосполучення.
11 (коней), 50 (день), 20 (корова), 3 (учень), 16 (дівчата), 32 (дитина), 23 (номер), 6 (вівця), 16 (медалі), 500 (гривня), 80 (курчата).
Е) Запиши словами час, який показав годинник:
10 год 45 хв - …
16 год 15 хв - ...







4.1 Особові займенники
А) Спиши речення. Займенники, що в дужках, постав у потрібній формі.
О, слово рідне – чисте джерело, (я) з дитинства в юність привело. За (ти) завше будуть мандрувати очі материнські і білява хата. Всім серцем любіть Україну свою – і вічні ми будемо з (вона).
Б) Визначити число і особу займенників
Мені тринадцятий минало. Я пас ягнята за селом. Як радісно мені було!
Ми живемо на Україні. До мене прийшли друзі. Я пишаюся своїм батьком.
В) Постав займенники у потрібній формі з окремими із них склади і запиши речення.
З (вона), під (ми) за (ти), перед (він), від (ви), переді(я), у (вони).
4.2 Відмінювання особових займенників.
А) Визнач відмінок займенників.
У нас велика квартира. У мене нова книжка. Тато купив мені лото. Мама пишається мною. До нас завітали друзі. Запрошую вас до танку. Я люблю співати. Нам батьки бажають щастя. Ми встаємо о сьомій годині ранку. Коли ти вже відповіси на мого листа?
Б) Словниковий диктант
Тонна, фонтан, температура, у мене, шістнадцять, його, уздовж, на ній, упоперек, її, з нами, одинадцять, тобі.
- Серед поданих слів знайди і підкресли займенники. Усно назви їх початкову форму.
В) підкреслити займенники і вказати, яким членом речення вони є?
Я люблю свою матусю. У мене є вірний друг. Мені подарували нову машину. Він вчить вірш напам’ять. Батько подарував йому лижі. Ми любимо наш клас. а я у гай ходила. Мені подобається малювати.
Г) Перебудувати розповідні речення у питальні, використовуючи займенники 2-ої особи.
Я люблю кататися на санчатах.
Ми ходили в зимовий ліс.
Д) Запиши словосполучення, поставивши займенники у потрібному відмінку.
Зустрілася (з ким?) зі (я); прийшов (до кого?) до (ми); ходили (з ким?) з (ви); побачили (у кого?) у (вони); навчається (у кого?) у (ти).







5.1 Неозначена форма діє
А)
5.1 Форми дієслів
А) Постав дієслова в неозначеній формі
Живемо - …, вчить - …, іду - …,виконаєш - …, садить - …, майструє - …,
Відгадала - …, знайшов - …,виконав - …, малювала - …, слухає - … .

Б) Визначити час дієслів

Надійшла весна весела. Стоїть гора високая. Зелений гай шумить. Заквітне скоро сад. Випало багато снігу. Петрик любить зиму. Жито в полі налилося зерном. Діти посадили кущі та дерева. Заспіваймо пісню веселеньку.

В) Визнач особу і число дієслів

Бережуть, ідемо, стоять, дружите, малюєш, читаю, живу,складає, дрімаємо, думаєш.

Г) Випиши дієслова і визнач їх час і число

Прилетіли гуси, сіли на воротях.
Недавно ще гула метелиця, іще лежить в долинах сніг.
Розгулялась хуга, стука вітер в стіни.
Був би собі сад, а солов’ї прилетять.

Д)
Д) До поданих іменників добери спільнокореневі дієслова в неозначеній формі. Запиши їх.

Співак – співати, читання - …, радість - …, спів - …, дзвін - …, плавання - …, праця - …, мислення - …, свято - …, запис - …, друг - …, ліки - … .

Е) Запиши речення, розкриваючи дужки. Підкресли дієслова.
(Не) вчи рибу плавати. На чужу роботу дивитися – ситому (не) бути. Життя прожити – (не) поле перейти. Без борошна і води хліба (не) спекти. Тяжко тому жити, хто (не) хоче робити. Вовків боятися – у ліс (не) ходити.








6.1 доповни речення прислівниками


6.1 Вживання прислівників
А) Утвори прислівники за зразком.
Радісний – радісно, сумний - …, вчорашній - …, зимовий - …, літній - …, ранковий - …, вечірній - …, осінній - …, важкий - … .
Б) Доповни речення прислівниками
Весняне сонце світить (як?) … .
Хмарки в небі пливуть (як?) … .
Проліски зацвіли (коли?) … .
Учні дивилися виставу (коли?) … .
Ми в лісі повернули (куди?) … .
Поїзд їхав (як?) … .
У цирку було дуже (як?) … .
В) До поданих прислівників добери антоніми.
Спочатку - весело - шкідливо –
багато - сумно - спереду –
Г) Словниковий диктант
Самотньо, низько, близько, весело, мужньо, нижче, повільно, швидко, щохвилини, щоранку, назад, недалеко, навесні, навколо, ввечері, зранку.
Д) Доповни речення однорідними прислівниками.
В зошиті треба писати (як?) …, …, … .
На уроці працюй (як?) …, …, … .
Е) Заміни вислови близькими за значенням прислівниками.
Знати, як свої п’ять пальців – знати … .
Шукати по гарячих слідах - шукати … .
Не відкладай роботу – виконай … .
Пиши не поспішаючи – пиши … .
Є) Побудуй словосполучення
Піти (куди?) читати (як?) шукати (де?)
розцвіла (коли?) спустилася (звідки?) прочитав (як?)
Ж) До кожної пари слів, що зліва, добери пари слів, що справа, так, щоб прислівники мали протилежне значення
Допоможу тепер • • повернувся звідти.
Пішов туди • • сідає низько.
Розмовляв весело • • відпочину потім.
Летить високо • • дивився сумно.

Немає коментарів:

Дописати коментар